Mały biznes w małej miejscowości
Wielu młodych ludzi, którzy mają dobre pomysły na własną działalność, rezygnuje z założenia firmy, bo nie mają kapitału. Szansą jest konkurs "Mały biznes w małej miejscowości". 

Jak podaje "Rzeczpospolita": "z danych GUS wynika, że w województwach, w których nie ma dużych miast, znacznie mniej jest mikrofilm. Przy średniej krajowej 46 małych firm na tysiąc mieszkańców, najmniej jest ich w województwie lubelskim – 32 firmy, na Podkarpaciu – 34, w woj. opolskim, podlaskim i warmińsko – mazurskim – 37".  Mikrofirmy zakładają głównie młodzi ludzie, ale dla wielu z nich barierą jest utrudniony dostęp do kapitału. Stąd pomysł konkursu: "Mały biznes w małej miejscowości" w ramach akcji "Rzeczpospolita powiatowa". Organizatorem jest Presspublica – wydawca Rzeczpospolitej, a partnerem Bank Pocztowy S.A.

Konkurs jest przeznaczony dla młodych ludzi  w wieku 20-35 lat z miejscowości do 50 tysięcy mieszkańców. Uczestnikami mogą być osoby, które jeszcze studiują, ale chcą założyć firmę lub już prowadzą własną działalność gospodarczą, ale zatrudniają nie więcej niż 5 pracowników. W konkursie można wystartować indywidualnie lub w zespołach dwu- i trzyosobowych. Ważne, by do 20 marca przesłać formularz zgłoszeniowy i biznes plan. Kapituła konkursowa będzie brała pod uwagę: innowacyjność pomysłu, założenia finansowe i marketingowe projektu oraz ich realność, trwałość projektu, jego rentowność i płynność oraz tworzenie nowych miejsc pracy. Do wygrania są trzy nagrody pieniężne w wysokości: 50 tys. zł, 30 tys. zł  i 10 tys. zł  oraz roczne wsparcie doradcze firmy consultingowej A.T.Kearney.