The Spirit of Poland

Kilkanaście polskich marek promować będzie nasze wzornictwo w Brazylii podczas DW! São Paulo Design Weekend.  Zamek Cieszyn jest partnerem wystawy. 


W szóstej edycji The Spirit of Poland, kilkanaście polskich marek promować będzie nasze wzornictwo w Brazylii. W ramach Open Call, organizatorzy wybrali silną reprezentację, która w sierpniu weźmie udział w wystawie podczas DW! São Paulo Design Weekend. 

The Spirit of Poland to wspólna inicjatywa projektantów i założycieli polskich marek, której głównym celem jest ukazanie potencjału designu z Polski na forum międzynarodowym. W tym roku, we współpracy z Culture.pl odbędą się dwie wystawy. Pierwsza z nich prezentowana będzie w trakcie DW! São Paulo Design Weekend, kolejna w listopadzie w Muzeum Narodowym w Brasilii. Przez pryzmat poszczególnych produktów i tworzących je marek, The Spirit of Poland chce zaprezentować różne aspekty polskiej kultury materialnej, jej historii oraz współczesnego rozwoju.  

Warunkiem, jaki powinien był spełnić wystawca biorący udział w zakończonym właśnie Open Call to posiadanie w portfolio produktów o wysokiej wartości wzorniczej, dostępnych aktualnie na rynku. Celem organizatorów był dobór firm z ciekawym modelem biznesowym lub interesującą historią rozwoju tak, aby na tej podstawie ułożyć narrację całości, pokazując, w jaki sposób poszczególne marki wykorzystują w swojej strategii projektowanie.

"Spośród wielu przesłanych zgłoszeń wybraliśmy 18 marek. Część wybranych produktów to rozwiązania nagradzane i wystawiane już na terenie Polski i szerzej - Europy. Inne spośród wybranych, to produkty młodych marek, które podejmują dynamiczne działania w celu zdobycia rynków zagranicznych. Prezentując je na wystawie chcemy przyczynić się do ich rozwoju. Wśród wybranych rozwiązań znajdą się także technologicznie zaawansowane obiekty, które zostały już docenione w skali światowej" - mówi Dorota Kabała, kurator wystawy The Spirit of Poland.

Organizatorzy: The Spirit of Poland, Culture.pl  

The Spirit of Poland edycja São Paulo. Marki wybrane w ramach Open Call: Agnieszka Bar, CUSTOM (CSTM), Designlab, Kafti, Kosmos Project, MALAFOR, MOA, Nobile, Pani Jurek, Pet Petits, Shima, Studio Robot, Tabanda, Takk, WellDone / Szymon Hanczar Studio Projektowe, V4, Vzór, Zieta Prozessdesign.
 



The Spirit of Poland to wspólna inicjatywa projektantów i założycieli polskich marek, której głównym celem jest ukazanie potencjału polskich projektów na forum międzynarodowym. Cykl The Spirit of Poland to wystawy i wydarzenia towarzyszące, podczas których spotyka się młode pokolenie twórców i gdzie design staje się elementem promocji polskiej kreatywności. Pierwszym z serii wspólnych przedsięwzięć, zorganizowanym dzięki współpracy projektantów z Ambasadą RP w Japonii, był udział The Spirit of Poland w Tokyo Designers Week 2010. Dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza wystawa miała swoją kontynuację w 2011 w trakcie 100% Design w Londynie oraz Tokyo Designers Week. Zeszłoroczna odsłona The Spirit of Poland miała miejsce w Brazylii podczas DW! São Paulo Design Weekend.

The Spirit of Poland 2014  
Zgodnie z dotychczasowym założeniem całego cyklu wystawa pokaże dostępne na rynku produkty, przy których tworzeniu znaczącą rolę odegrali projektanci. W tej edycji kontekstem dla eksponowanych obiektów stanie się historia poszczególnych firm, zaprezentowana w atrakcyjny sposób, zachęcająca odbiorcę do zapoznania się zarówno z obiektem, jak i z producentem. Celem wystawy jest przybliżenie polskiej kultury materialnej, jej historii oraz współczesnego rozwoju poprzez pokazanie różnorodności polskich firm, w których budowaniu projektanci mają szczególny udział. Zaprezentowane zostaną przykłady przedsiębiorstw zarówno o długiej tradycji, które starają się sukcesywnie modyfikować swoje produkty w odpowiedzi na potrzeby współczesnego odbiorcy, jak i projekty młodych, rozwijających się dynamicznie firm.  

Projekt jest realizowany w ramach programu promocji polskiego designu na świecie organizowanego przez culture.pl www.iam.pl, www.culture.pl

Culture.pl

To codzienna dawka bieżących informacji o najciekawszych polskich wydarzeniach kulturalnych z całego świata. Będąc największym i najobszerniejsze źródłem wiedzy na temat polskiej kultury – oprócz informacji o wydarzeniach organizowanych w kraju i za granicą, prezentuje sylwetki artystów, recenzje, eseje, opisy i informacje o instytucjach kultury. Specjalna część serwisu poświęcona polskiemu wzornictwu przybliża najnowsze trendy w projektowaniu, ukazuje wybrane prace i najlepsze realizacje. Od ponad dekady portal culture.pl prowadzony jest przez Instytut Adama Mickiewicza – narodową instytucję kultury odpowiedzialną za popularyzowanie polskiej kultury oraz udział w międzynarodowej wymianie kulturalnej.


Instytut Adama Mickiewicza

Odgrywa istotną rolę w popularyzacji polskiej kultury poprzez prezentację jej dokonań na wiodących zagranicznych scenach teatralnych, klubowych i festiwalowych. Realizując swoją misję, IAM współpracuje z uznanymi partnerami, takimi jak: Bozar, La Monnaie, Edinburgh International Festival, Southbank Centre, Barbican Centre, National Theatre, Whitechapel Gallery, London Design Festival, Martin Gropius Bau, Teatro Real, Muzeum Sztuk Pięknych im. Puszkina, Festiwal Złota Maska, Brooklyn Academy of Music, Lincoln Center i wiele innych. Instytut zrealizował już 4 tysiące projektów, w tym cykle wydarzeń kulturalnych - Rok Polski w Izraelu, POLSKA! YEAR w Wielkiej Brytanii oraz Zagraniczny Program Kulturalny Prezydencji Polskiej w UE. Ponadto Instytut uruchomił szereg długofalowych projektów, jak na przykład program promocji polskiego wzornictwa na całym świecie, East European Performing Arts Platform, I, CULTURE Orchestra, Polska Music czy Project Asia.  

Zakrojona na szeroką, ogólnoświatową skalę promocja polskiego wzornictwa to jeden z priorytetów operacyjnych Instytutu Adama Mickiewicza. Kluczem do sukcesu jest owocna współpraca z renomowanymi partnerami, takimi jak: Salone Internazionale del Mobile (Mediolan), Maison&Objet (Paryż), Paris Design Week, DW! Sao Paulo Design Weekend, Inno Design Tech Expo (Hongkong), Business of Design Week (Hongkong), Istanbul Design Week, International Furniture Fair Singapore, Design Trade (Kopenhaga), London Design Festival, International Contemporary Furniture Fair (Nowy Jork), Blueprint Magazine, Icon Magazine, deezen.com oraz Wallpaper*.


źródło: informacje prasowe organizatorów