Konkurencyjność firmy dzięki projektowaniu usług
Jak dobrze zaprojektowana usługa może budować pozycję firmy opowiedzą eksperci: Paul Thurston i Maja Ganszyniec.


Firmy funkcjonują na coraz trudniejszym, bardzo konkurencyjnym rynku. Często jedyną stosowaną strategią jest obniżka cen oferowanych produktów i usług. Niestety może to doprowadzić firmę do porażki. Poszukiwanie innych dróg rozwoju staje się koniecznością.

Globalny sukces np. firmy Apple i oferowanych przez nią produktów wskazuje, że innowacyjność oraz myślenie o komforcie użytkowników jest metodą na rynkowe zwycięstwo.

Producenci i usługodawcy muszą stawić czoła rosnącym oczekiwaniom konsumentów,
którym zależy na dobrze zaprojektowanych produktach i powiązanych z nimi usługach. Dlatego strategia poznawania potrzeb klienta i oferowania  usług "krojonych na miarę" pozwala firmom wyróżniać się na rynku.

Jak projektować usługi odpowiadające na potrzeby współczesnego konsumenta i jak dobrze zaprojektowana usługa może budować pozycję firmy – o tym opowiedzą eksperci: Paul Thurston i Maja Ganszyniec.


Termin: 25 kwietnia 2012, godz. 10.00-15.00

Miejsce: Zamek Cieszyn
(sala konferencyjna w Oranżerii), ul. Zamkowa 3 a, b, c

Prowadzący: Paul Thurston i Maja Ganszyniec

Paul Thurston
– konsultant Design Wales, doradca w zakresie projektowania usług. W ciągu ostatnich pięciu lat zajmował się koordynacją programów projektowania w agencjach innowacji społecznej Thinkpublic. Był odpowiedzialnym m.in. za realizację projektów, które podnosiły jakość doświadczeń odbiorców usług publicznych oraz wprowadzały innowacyjne zmiany w sektorze publicznym w Wielkiej Brytanii.

Maja Ganszyniec
– projektantka, razem z Krystianem Kowalskim prowadzi warszawskie Kompott Design Studio, zajmujące się design consulting dla międzynarodowych klientów (branże produktowe, meblarska, opakowań), a także projektowaniem usług i interakcji. Tworząc produkt, pracują blisko z klientem, przeprowadzają dogłębne badania uwzględniające potrzeby firmy: ich strategię, rynek i możliwości produkcyjne. Nominowani do FX INTERNATIONAL INTERIOR DESIGN AWARD 2010 w kategorii "Breakthrough Talent of the Year", mają na koncie wystawy w Mint Gallery w Londynie czy Mediolańskim Triennale, publikacje w DOMUS, Internii czy amerykańskim "Newsweeku".


Szczegółowy program:
10.00–10.15 – rejestracja uczestników
10.15–10.30 – przywitanie Ewy Gołębiowskiej, Dyrektorki Zamku
10.30–12.00 – Jak zwiększyć konkurencyjność firmy dzięki projektowaniu usług? – Paul Thurston (Design Wales)
12.00–12.15 – krótka dyskusja
12.15–12.30 – przerwa kawowa
12.30–13.00 – Service design w praktyce – Maja Ganszyniec (Kompott Design Studio)
13.00–14.30 – dyskusja i ćwiczenia praktyczne
14.30–15.00 – lunch



Spotkanie z ekspertem "Konkurencyjność firmy dzięki projektowaniu usług" realizowane jest w ramach drugiej edycji projektu "Design Silesia". Działania promujące design wraz z Liderem - Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego - realizują: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Ars Cameralis Silesia Superioris, Politechnika Śląska w Gliwicach oraz Zamek Cieszyn.




dodatkowych informacji udzielają:
Lubomira Trojan
tel. 33 851 08 21 w. 30
ltrojan@zamekcieszyn.pl
 
Agnieszka Woszczyńska
tel. 33 851 08 21 w. 53
awoszczynska@zamekcieszyn.pl
 
potwierdzenie uczestnictwa do 23 kwietnia 2012 tylko poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego
 
ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń
Pliki do pobrania